main background

Camera Framing - Cinematography Techniques

کادر بندی دوربین – تکنیک های فیلمبرداری

101بازدید

    مختصری درباره فیلم

    کادر بندی دوربین فقط یکی از هزاران تکنیک فیلمبرداری است که همه ما باید آن را یاد بگیریم. انتخاب سوژه (های) خود برای هر شات ممکن است حسی و دلبخواهی باشد اما چگونه آنها را کادربندی می کنید؟ آیا آنها را به تنهایی در یک کادر “تک نفره” نشان میدهید یا سوژه ها را با استفاده از کادر “تک نفره شلوغ”، پیچیده می کنید؟

    چه موقع باید از شات”بالای شانه” استفاده کرد و آیا استفاده از این ترکیب شات همیشه منطقی است؟ اینها انواع سوالاتی است که ما در این قسمت از “لیست شات” توضیح می دهیم.

    هر زمان که بخواهید یک شخصیت را جدا کنید استفاده از شات “تک نفره” منطقی است ، این یک روش کادربندی معمول و متداول است که ما اغلب از آن استفاده می کنیم. با افزودن کاراکتری دیگر (هر تعداد کاراکتر) ناگهان پویایی لحظه تغییر می کند.

    شات “دونفره” ، “سه نفره” ، تا شات “شلوغ”، نشان دهنده رابطه بین سوژه ها است. این رابطه می تواند عاشقانه، جنجالی ، ناجور یا کمدی باشد.

    این ترکیبات شات ها،همه در داستان سرایی بصری جایگاه خود را دارند و هر فیلمساز باید درک کاملی از این زبان داشته باشد.

    در واقع فیلمسازی در مورد انتخاب ها است و با متغیرهای بسیار زیادی که برای انتخاب وجود دارد ، همیشه روند آسانی نیست.

    داستان سرایی بصری می تواند با فیلمبرداری از هر کاراکتر در کادر “تک نفره” یا فیلمبرداری همیشگی در کادر “بالای شانه” برای مکالمه ها،ساده باشد. اما قدرت به موقع و به جا بودن شات های “دونفره” را دست کم نگیرید.

    یا جادوی شات POV(نقطه دید)، که مخاطب را در جای کاراکتر فیلم قرار می دهد. با استفاده از این تکنیک های ساده کادر بندی و ترکیب بندی ، می توانید داستان سرایی بصری خود را فراتر از حد انتظار بالا ببرید.

    برای نمایش فیلم باید وارد حساب خود شوید