
جنگ ستارگان حرکت دوربین
جنگ ستارگان حرکت دوربین
دوئل شمشیر نوری Last Jedi یک نمونه عالی از این است که چگونه یک صحنه اکشن می تواند هم به راحتی دنبال شود و هم از نظر احساسی به هم متصل شود. دوئل های شمشیر نوری یکی از نمادین ترین و هیجان انگیزترین عناصر در جنگ ستارگان هستند. ایده شمشیرهای لیزری از یک ایده B-movie به صحنه های اکشن پیچیده و پیچیده تبدیل شده است. و شاید هیچ نمونه ای بهتر از صحنه نبرد شمشیر نوری بزرگ تر از صحنه اتاق تخت در The Last Jedi وجود نداشته باشد. در این صحنه، رایان جانسون صحنه را با کادربندی هدفمند، حرکت دوربین و ویرایش کارگردانی می کند تا اکشن خوانا و روابط شخصیت ها در کانون توجه قرار گیرد. با دعوای 10 نفری در صحنه، به راحتی میتوان به یک فضای آزاد برای همه تبدیل شد و موقعیتی آشفته را برای تماشاگران به وجود آورد. برای تمیز و خوانا نگه داشتن اکشن، ریان جانسون از چند تکنیک به نفع خود استفاده می کند. اولین، او نماهای مختلف را به حداکثر میرساند تا چندین اکشن را شامل شود، که به او اجازه میدهد از ویرایش اجتناب کند و به مخاطب فرصت بهتری میدهد تا همه چیز را صاف نگه دارد. او همچنین از حرکت دوربین استفاده میکند تا کایلو رن و ری را در یک عکس قرار دهد، حتی اگر آنها در سراسر اتاق با هم دعوا کنند. و او همچنین از چارچوب بندی برای ساختن طرف های مخالف در مبارزه استفاده می کند. این تکنیکهای ساده میتوانند برای هر صحنه مبارزه اعمال شوند. با کاهش سرعت اکشن و برش های کمتر، مخاطب این شانس را دارد که جغرافیای بصری اکشن را حفظ کند. و با حرکت دوربین و کادربندی، شخصیت ها و رابطه آنها را نیز در خط مقدم نگه می داریم. اولویتبندی شخصیت میتواند به جلوگیری از بیمورد بودن صحنه اکشن کمک کند وقتی متوجه شدیم چرا آن را تماشا میکنیم. که به او اجازه می دهد از ویرایش اجتناب کند و به مخاطب فرصت بهتری می دهد تا همه چیز را صاف نگه دارد. او همچنین از حرکت دوربین استفاده میکند تا کایلو رن و ری را در یک عکس قرار دهد، حتی اگر آنها در سراسر اتاق با هم دعوا کنند. و او همچنین از چارچوب بندی برای ساختن طرف های مخالف در مبارزه استفاده می کند. این تکنیکهای ساده میتوانند برای هر صحنه مبارزه اعمال شوند. با کاهش سرعت اکشن و برش های کمتر، مخاطب این شانس را دارد که جغرافیای بصری اکشن را حفظ کند. و با حرکت دوربین و کادربندی، شخصیت ها و رابطه آنها را نیز در خط مقدم نگه می داریم. اولویتبندی شخصیت میتواند به جلوگیری از بیمورد بودن صحنه اکشن کمک کند وقتی متوجه شدیم چرا آن را تماشا میکنیم. که به او اجازه می دهد از ویرایش اجتناب کند و به مخاطب فرصت بهتری می دهد تا همه چیز را صاف نگه دارد. او همچنین از حرکت دوربین استفاده میکند تا کایلو رن و ری را در یک عکس قرار دهد، حتی اگر آنها در سراسر اتاق با هم دعوا کنند. و او همچنین از چارچوب بندی برای ساختن طرف های مخالف در مبارزه استفاده می کند. این تکنیکهای ساده میتوانند برای هر صحنه مبارزه اعمال شوند. با کاهش سرعت اکشن و برش های کمتر، مخاطب این شانس را دارد که جغرافیای بصری اکشن را حفظ کند. و با حرکت دوربین و کادربندی، شخصیت ها و رابطه آنها را نیز در خط مقدم نگه می داریم. اولویتبندی شخصیت میتواند به جلوگیری از بیمورد بودن صحنه اکشن کمک کند وقتی متوجه شدیم چرا آن را تماشا میکنیم. و او همچنین از چارچوب بندی برای ساختن طرف های مخالف در مبارزه استفاده می کند. این تکنیکهای ساده میتوانند برای هر صحنه مبارزه اعمال شوند. با کاهش سرعت اکشن و برش های کمتر، مخاطب این شانس را دارد که جغرافیای بصری اکشن را حفظ کند. و با حرکت دوربین و کادربندی، شخصیت ها و رابطه آنها را نیز در خط مقدم نگه می داریم. اولویتبندی شخصیت میتواند به جلوگیری از بیمورد بودن صحنه اکشن کمک کند وقتی متوجه شدیم چرا آن را تماشا میکنیم. و او همچنین از چارچوب بندی برای ساختن طرف های مخالف در مبارزه استفاده می کند. این تکنیکهای ساده میتوانند برای هر صحنه مبارزه اعمال شوند. با کاهش سرعت اکشن و برش های کمتر، مخاطب این شانس را دارد که جغرافیای بصری اکشن را حفظ کند. و با حرکت دوربین و کادربندی، شخصیت ها و رابطه آنها را نیز در خط مقدم نگه می داریم. اولویتبندی شخصیت میتواند به جلوگیری از بیمورد بودن صحنه اکشن کمک کند وقتی متوجه شدیم چرا آن را تماشا میکنیم.